loading...
مطالب جالب دنیای وب و خبرها
امامی بازدید : 26 یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

نورپردازی در خانه های امروزی به اندازه ی چیدمان وسایل اهمیت پیدا کرده است. آیا می دانید چه نوری بیشتر برای اتاق خواب و چه نوع لوستری برای پذیرایی مناسب است؟

وقتی برای نورپردازی فضای مورد نظر اقدام می کنید، حتما توجه داشته باشید که مقدار نور مورد نیاز فضای شما، بسته به نوع کاربری محیط تغییر می کند. سپس باید مشخص شود که ویژگی های دکوراسیون فضا و عناصر موجود در آن، چه تاثیری بر نور محیط خواهند داشت.

 

۵۸۰۴_SolarStore_Home-lIghting

ایده های جدید در نورپردازی خانه

توجه کنید که نوع رنگ ها، سطوح و بافت هایی که در دکوراسیون فضا وجود دارند، به شما در تعیین میزان نور مورد نیاز محیط کمک می کنند. فراموش نکنید که رنگ سفید، ۸۰ درصد نور را منعکس می کند، در حالی که رنگ مشکی تنها  ۴ درصد نور را به فضا منعکس و مابقی را جذب می کند. به همین خاطر اگر فضای مورد نظر شما دارای رنگ های روشن و سطوح صاف وبراق باشد، باعث می شود تا میزان بالایی از نور را منعکس کنند. اگر از رنگ های تیره و بافت های و مات در دکوراسیون استفاده شده باشد، بخش زیادی از نور را جذب خود می کنند.

kitchen-ceiling-light-fittings-wall-lights-matching-ceiling-home-depot-yard-lighting

نورپردازی خانه های مدرن

در صورتی که در منزل شما آینه براق و صیقلی، کاشی های براق با رنگ های روشن استفاده شده باشد، گاهی تا ۹۰ درصد نور را منعکس می کنند. به همین دلیل بهتر است بدانید که فضاهایی که دارای این سطوح باشند، به طور طبیعی به میزان نور کمتری نیاز پیدا می کنند.
توجه به اندازه اتاق و ارتفاع سقف، از نکات مهم و تاثیر گذار در نورپردازی فضای خانه است.

برای مثال در صورت داشتن سقف بلند در منزل خود، برای اینکه سایه ها را به طور کامل بر طرف کنید، به نورپردازی قوی تر و روشن تری نیاز دارید. اما برای اتاق با سقف کوتاه، بهتر است که از شدت روشنایی و قدرت نور بکاهید تا بر میزان کوتاهی سقف و دیوارها تاکید نشود.
یادتان نرود که تعداد پنجره های موجود در فضا و میزان نور طبیعی که به فضا وارد می شود، در نور پردازی مناسب فضا نقش مهمی دارد.پس باید در زمان نورپردازی توجه کنید که اتاق موردنظر رو به جنوب و بسیار نورگیر است یا رو به شمال با نورگیری بسیار کم ؟ حتی ممکن است که اتاق مورد نظر شما به سمت جهتی مابین این جهات قرار گرفته باشد و بهتر است به دقت بررسی کنید.

 

نحوه نورپردازی خانه

قدم اول در نورپردازی خانه

یک نورپردازی اصولی زمانی بوجود می آید که سبب ارتقاء جنبه کاربردی فضا شود. تصور کنید که غذایی بسیار دلچسب که دارای تزئین زیبایی هم باشد را در محیطی با نورپردازی نامناسب میل کنید، بی شک مورد استقبال مهمان ها و اعضای خانواده قرار نمی گیرد. به همین خاطر در هنگام شروع نورپردازی برای یک محیط، ابتدا یک لیست از کار هایی که در کل شبانه روز در آن فضا انجام می دهید، تهیه کنید. برای مثال تماشای تلویزیون، مطالعه، آشپزی و… فعالیت هایی است که در ساعات مختلف در یک فضا انجام می دهید.

 

ترسیم یک نقشه ساده

می توانید برای شروع، یک نقشه ساده زمینی از فضای مورد نظر ترسیم کنید و قسمت هایی که در آنجا به انجام فعالیت می پردازید را با ذکرنوع فعالیت مشخص کنید. برای مثال میز کار، صندلی مطالعه، فضای نشیمن مقابل تلویزیون و…مراکزی هستند که شما در آنجا به انجام فعالیت می پردازید.

برای راحتی کار می توانید همه فضاهای روی نقشه رابا رمزهایی مشخص کنید. این رمزها می تواند با حروفی که هریک نماینده یک نوع نورپردازی هستند، ایجاد شوند. برای مثال برای نورپردازی سقفی حرف “س” ،برای نورپردازی تاکیدی حرف “ت”، برای نورپردازی کاربردی حرف “ک” و برای نورپردازی دکوراتیو حرف “د” را انتخاب کنید.

قبل از هر کاری ابتدا فضاهایی که نیاز به نور عمومی دارند را مشخص کنید و سپس به سراغ فضاهایی که نیاز به نور کاربردی دارند رفته و آنها را مشخص نمایید. در مرحله بعد برای بخش هایی که نیاز به نورپردازی تاکیدی دارند، نقشه تعیین کنید و در نهایت برای فضاهایی مانند اوپن آشپزخانه یا بالای یک قطعه هنری، تجهیزات نورپردازی نصب کنید. در صورتی که تمایل دارید از نورپردازی تاکیدی برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و مکان درست آن را نمی دانید، به شما پیشنهاد می کنیم تا جذاب ترین و زیباترین عنصر در دکوراسیون فضا مانند تابلوی نقاشی و یا مجموعه ای از کتاب های نفیس را انتخاب نمایید.
بهتر است بدانید که فعالیت های مختلف به سطح و میزان نور متفاوتی نیاز دارند. برای مثال جایی که یک صندلی قرار دارد، ممکن است گاهی به عنوان فضایی برای مطالعه یا فضایی برای تماشای تلویزیون و گاهی نیز فضایی برای استراحت باشد. از این رو توجه داشته باشید که برخی از قسمت های روی پلان، نیاز به بیش از یک نوع نورپردازی دارند.

۱۴۴aa06e3533a4d74e21603b07cee465

ادامه مطلب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 1,305
  • بازدید کلی : 4,784